Меры процідзеяння экстрэмізму Дзяржаўныя органы, якія з'яўляюцца суб'ектамі процідзеяння экстрэмізму, у межах сваёй кампетэнцыі рэалізуюць наступныя прафілактычныя меры: 1. афіцыйнае папярэджанне; 2. прадпісанне; 3. прыпыненне дзейнасці арганізацыі, прадстаўніцтва замежнай або міжнароднай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка (пастановамі Генеральнага пракурора, пракурораў абласцей, г. Мінска); 4. прызнанне арганізацыі, зарэгістраванай на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, экстрэмісцкай, забарона яе дзейнасці і яе ліквідацыя; 5. прызнанне дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка экстрэмісцкай і яе спыненне; 6. забарона дзейнасці экстрэмісцкіх замежных і міжнародных арганізацый; Акрамя таго могуць прымаюцца іншыя меры ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь. Пытанне аб прызнанні сімволікі і атрыбутыкі (за выключэннем нацысцкай сімволікі і атрыбутыкі), інфармацыйнай прадукцыі экстрэмісцкімі матэрыяламі, разглядаецца судом у парадку асаблівай вытворчасці. Парадак правядзення ацэнкі сімволікі і атрыбутыкі (за выключэннем нацысцкай сімволікі і атрыбутыкі), інфармацыйнай прадукцыі на прадмет наяўнасці (адсутнасці) у іх прыкмет праявы экстрэмізму ўстанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь. Якое ўступіла ў законную сілу рашэнне суда аб прызнанні сімволікі і атрыбутыкі, інфармацыйнай прадукцыі экстрэмісцкімі матэрыяламі з'яўляецца падставай для іх знішчэння, калі іншае не ўстаноўлена заканадаўчымі актамі. Выкарыстанне дзяржаўных сімвалаў Рэспублікі Беларусь, малюнкаў і сімволікі, якія з'яўляюцца гісторыка-культурнымі каштоўнасцямі, а таксама афіцыйных геральдычных сімвалаў у мэтах прапаганды экстрэмізму, пры публічных закліках да экстрэмісцкай дзейнасці забараняецца і цягне адказнасць у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі. Адказнасць за распаўсюджванне экстрэмісцкіх матэрыялаў За распаўсюд, а роўна выраб, выданне, захоўванне і перавозку ў мэтах распаўсюджвання экстрэмісцкіх матэрыялаў прадугледжана адміністрацыйная і крымінальная адказнасць. Экстрэмісцкія дзеянні абавязкова павінны быць публічнымі і накіраванымі на прапаганду. Калі згодна з экспертным заключэннем у прадстаўленых узорах усталёўваецца наяўнасць прыкмет праявы экстрэмізму, дадзеная акалічнасць з'яўляецца падставай для правядзення праверкі на прадмет наяўнасці складу злачынства (арт. 361 КК " заклікі да дзеянняў, накіраваных на прычыненне шкоды нацыянальнай бяспецы Рэспублікі Беларусь», арт. 361-1 КК «Стварэнне экстрэмісцкага фарміравання альбо ўдзел у ім», арт. 361-2 КК «фінансаванне экстрэмісцкай дзейнасці», арт. 361-3 КК» удзел на тэрыторыі замежнай дзяржавы ва ўзброеным фарміраванні або ўзброеным канфлікце, ваенных дзеяннях, вярбоўка альбо падрыхтоўка асоб да такога ўдзелу«, арт.361-4 КК» садзейнічанне экстрэмісцкай дзейнасці «і арт. 361-5 КК»праходжанне навучання ці іншай падрыхтоўкі для ўдзелу ў экстрэмісцкай дзейнасці". У выпадку прыняцця рашэння аб адмове ва ўзбуджэнні крымінальнай справы, пачынаецца адміністрацыйны працэс, у адпаведнасці арт.19.11 КаАП Рэспублікі Беларусь (распаўсюджванне, выраб, захоўванне, перавозка інфармацыйнай прадукцыі, якая змяшчае заклікі да экстрэмісцкай дзейнасці або прапагандуе такую дзейнасць). Частка 1 указанага артыкула прадугледжвае адказнасць за распаўсюд інфармацыйнай прадукцыі, якая змяшчае заклікі да экстрэмісцкай дзейнасці або прапагандуе такую дзейнасць, а роўна выраб, захоўванне або перавозка з мэтай распаўсюджвання такой інфармацыйнай прадукцыі. Санкцыя дадзенай часткі прадугледжвае: накладанне штрафу ў памеры да 20 базавых велічынь з канфіскацыяй прадмета адміністрацыйнага правапарушэння, o на індывідуальнага прадпрымальніка-ад 20 да 50 базавых велічынь з канфіскацыяй прадмета адміністрацыйнага правапарушэння, o на юрыдычную асобу-ад 50 да 200 базавых велічынь з канфіскацыяй прадмета адміністрацыйнага правапарушэння. Частка 2 прадугледжвае адказнасць за распаўсюд інфармацыйнай прадукцыі, уключанай у рэспубліканскі спіс экстрэмісцкіх матэрыялаў, а таксама выраб, выданне, захоўванне або перавозка з мэтай распаўсюджвання такой інфармацыйнай прадукцыі. Санкцыя дадзенай часткі прадугледжвае: накладанне штрафу ў памеры ад 10 да 30 базавых велічынь з канфіскацыяй прадмета адміністрацыйнага правапарушэння, а таксама прылад і сродкаў здзяйснення названага парушэння або без канфіскацыі такіх гармат і сродкаў, O або грамадскія працы з канфіскацыяй прадмета адміністрацыйнага правапарушэння, а таксама гармат і сродкаў здзяйснення названага парушэнні або без канфіскацыі такіх гармат і сродкаў, o або адміністрацыйны арышт з канфіскацыяй прадмета адміністрацыйнага правапарушэння, а таксама гармат і сродкаў здзяйснення названага парушэнні або без канфіскацыі такіх гармат і сродкаў, o на індывідуальнага прадпрымальніка-накладанне штрафу ў памеры ад 50 да 100 базавых велічынь з канфіскацыяй прадмета адміністрацыйнага правапарушэння, а таксама прылад і сродкаў здзяйснення названага парушэння або без канфіскацыі такіх гармат і сродкаў, o на юрыдычную асобу-ад 100 да 500 базавых велічынь з канфіскацыяй прадмета адміністрацыйнага правапарушэння, а таксама прылад і сродкаў здзяйснення названага парушэння або без канфіскацыі такіх гармат і сродкаў. Акрамя таго, за ўдзел асобы ў экстрэмісцкай дзейнасці або прычыненне ім цяжкай шкоды інтарэсам Рэспублікі Беларусь з'яўляецца падставай для пачатку разгляду матэрыялаў па страце грамадзянства Рэспублікі Беларусь у адпаведнасці з часткай другой артыкула 19 Закона Рэспублікі Беларусь ад 01.08.2002 г. № 136-З (у рэд. Закона Рэспублікі Беларусь ад 10.12.2020 г. № 67-З) «аб грамадзянстве Рэспублікі Беларусь». Рэспубліка Беларусь панесла каласальную шкоду ад дзеянняў фашысцкай Германіі і яе памагатых у перыяд Другой сусветнай вайны, якія прытрымліваліся ідэалогіі нацыянал-сацыялізму, ключавым становішчам якой з'яўляецца расавая, нацыянальная і рэлігійная нецярпімасць. Нягледзячы на гэта, цяпер у Беларусі атрымалі пэўны распаўсюд ідэі вельмі правага толку, фіксуюцца факты скажэння у Інтэрнэце публікуюцца псеўдагістарычныя артыкулы, якія апраўдваюць нацысцкіх злачынцаў і іх памагатых, якія нясуць у сабе патэнцыйную пагрозу нацыянальнай бяспецы Рэспублікі Беларусь. У Беларусі пытанням недапушчэння рэабілітацыі нацызму заўсёды надавалася асаблівая ўвага, што знайшло сваё адлюстраванне ў Законе "аб недапушчэнні рэабілітацыі нацызму" падпісаным 14 мая 2021 года прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь, якім комплексна рэгулююцца пытанні процідзеяння гэтым негатыўным праявам. На побытавым узроўні, для маладых людзей неабходна ведаць аб адказнасці за захоўванне фота і відэаматэрыялаў з нацысцкай сімволікай або атрыбутыкай у адкрытым доступе на старонках у сацыяльных сетках, пра што гаворыцца ў арт.19.10 КаАП Рэспублікі Беларусь. Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях артыкул 19.10. Прапаганда або публічнае дэманстраванне, выраб, распаўсюджванне нацысцкай сімволікі або атрыбутыкі